Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle kan du antingen gå till Min sida eller starta E-tjänsten på nytt. Du kommer då att få en fråga om du vill återuppta ärendet.

Lämna e-tjänst

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Brödtext
Vi placerar kakor (cookies) på din enhet för att E-tjänsteplattformen ska fungera på ett bra sätt. Läs mer om kakor.
Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Min sida
  • Självservicetjänster och blanketter
  • Om personuppgiftslagen
Logga in
  • StartsidaPil

DIGIT- forum (fd Utvecklingsforum)

DIGIT

DIGIT (fd Utvecklingsforum) är ett forum för digitalisering, dataskydd, informationshantering, informationssäkerhet och IT.

Information

I den här e-tjänsten kan du ställa en fråga, skicka in material för granskning och/eller boka tid med DIGIT.

När ska du vända dig till DIGIT?

Vi tycker det är viktigt att det blir enkelt, rätt och säkert! Du är alltid välkommen att kontakta DIGIT, men det finns några tillfällen då du alltid behöver kontakta forumet.

  1. När du ska göra en upphandling av en digital tjänst eller system. DIGIT ger stöd och granskar upphandlingskraven.
  2. När du vill införa ny innovativ teknik, ex. AI eller IoT.
  3. När det börjar bli dags att få igång förvaltningen/driften av den
    digitala tjänsten/systemet.

Detta hjälper vi till med

  • säkerställer att digitalisering och IT-utveckling ligger inom ramen för lagar, styrdokument och befintlig digital infrastruktur
  • granskar och bedömmer ny innovativ teknik, t ex AI och IoT
  • ger rekommendationer kring teknikval, säkerhet, integrationer, drift mm för digitala tjänster och system
  • säkerställer generella upphandlingskrav för digitala tjänster och system, samt ger stöd vid upphandling/inköp
  • genomför risk- och konsekvensanalyser
  • underlättar systemförvaltning och daglig drift av digitala tjänster och system

Återkoppling

När vi tagit emot din fråga, ditt material och/eller din bokning kommer du att få bekräftelse via mejl.

Sammankallande: Åsa Frank, IT-chef.

Övrigt

När du har påbörjat e-tjänsten kan du när som helst spara de uppgifter du fyllt i och återuppta e-tjänsten vid ett annat tillfälle. Du loggar då in på Min sida.

Denna e-tjänst kräver inloggning, klicka på ”Logga in” för att fortsätta. Du loggar in i e-tjänsten med samma användarnamn och lösenord som du använder när du loggar in på din dator.

Om du har frågor eller behöver hjälp med e-tjänster kan du kontakta Ekerö Direkt på info@ekero.se eller på 08-124 571 00.

Tillbaka till blanketter och andra e-tjänster

Logga in

Kontakta Ekerö kommun

Besöksadress

Tappströmsvägen 2

Tel: 08-124 571 00

Kontakta kommunen

Länkar

  • Självservicetjänster och blanketter
  • Om personuppgiftslagen

Press och sociala medier

Press- och informationsmaterial

Facebook